eft.jpg

ΕΥΘYΓΡΑMΜΙΣΗ

Η ευθυγράμμιση του μπροστινού συστήματος του αυτοκινήτου είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της ασφαλούς οδήγησης.

Ο κάθε τροχός πρέπει να πατάει με συγκεκριμένο τρόπο, σχηματίζοντας δηλαδή δεδομένες γωνίες ως προς το οριζόντιο επίπεδο, τον άλλο τροχό του ιδίου άξονα και ως προς το αμάξωμα. Οι κυριότερες γωνίες είναι η Camber (Κάμπερ), η Caster (Κάστερ) και η σύγκλιση (Toe). Τα όρια αυτών των γωνιών είναι καθορισμένα για κάθε αυτοκίνητο από τον κατασκευαστή.

Η ευθυγράμμιση του πίσω συστήματος παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο στη σωστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στους πίσω τροχούς έχουμε μόνο γωνίες Camber και Toe, μια και η γωνία Caster (που επιπλέον υπάρχει στους μπροστινούς τροχούς) έχει εξ ορισμού να κάνει με τον άξονα περιστροφής των τροχών κατά το στρίψιμο του τιμονιού.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των σημερινών αυτοκινήτων έχουν άκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος τους. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης των γωνιών Camber και Toe. Ενδεχόμενη απόκλιση τους από τις προβλεπόμενες προδιαγραφές συνήθως είναι ένδειξη τρακαρίσματος ή σοβαρής καταπόνησης του αυτοκινήτου.

Πότε γίνεται ευθυγράμμιση?

  • Όταν το αυτοκίνητο "τραβάει" δεξιά ή αριστερά στο δρόμο.
  • Αμέσως μετά την αλλαγή οποιουδήποτε μέρους ή ανταλλακτικού του εμπρόσθιου συστήματος διεύθυνσης (μπαλάκι, ακρόμπαρο, ψαλίδι, αμορτισέρ, φούσκας κρεμαριέρας κτλ).
  • Μετά την αντικατάσταση των ελαστικών - ζαντών.
  • Όταν υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά μας.
  • Προληπτικά σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή μια φορά το χρόνο ή καθε 20.000 χιλιόμετρα.
  • Μετά από τρακάρισμα, χτύπημα ή πτώση σε μεγάλη λακκούβα.
  • Όταν το τιμόνι μας δεν "κάθεται" στην ευθεία.
  • Όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και θέλουμε να ελέγξουμε αν είναι τρακαρισμένο